Update maart 2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Herman en Marga Tenhagen - WaarBenJij.nu Update maart 2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Herman en Marga Tenhagen - WaarBenJij.nu

Update maart 2012

Door: Herman en Marga

Blijf op de hoogte en volg Herman en Marga

11 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen.

Ondertussen heeft het jaar 2012 weer de maand maart bereikt, dus hoogste tijd om weer even bij te kletsen.
Het jaar is goed begonnen. Zelfs hier met oliebollen en champagne.
Aangezien Marga weer even werkt bij haar oude werkgever Bellafonte was dit een mooi moment om samen met onze gasten het nieuwe jaar daar in te luiden.
Het eiland is al maanden onderhevig aan grote veranderingen. Zo is Bonaire al geruime tijd een bouwput. Overal zijn ze wel bezig om wegen open te breken. Het nieuwe rioolstelsel is in aantocht. Hoera voor alle bewoners die binnen 500 meter afstand van de zee liggen. Die krijgen lawaai, heel veel stof en een gat voor de deur. O ja, en alle mannen die even niets staan te doen, je krijgt ze er gratis bij.
Aangezien er niet gegraven kan worden gebeurt dit met een grote “hak”machine.
Het verkeer wordt keurig door twee mensen in goede banen geleidt totdat het pauze is.
Dan moet iedereen het maar lekker zelf uitzoeken.
Het aanleggen van het riool gaat volgens plan alleen zijn ze even vergeten dat ook ieder huishouden moet worden aangesloten op het riool. Weer een hele hakklus en wie gaat dat betalen? Nederland dus, allemaal hartelijk dank dat jullie meebetalen aan ons nieuw rioolstelsel.
De bewoners hebben hier niets aan dus die blijven lekker op hun septictank en dat is nu net niet de bedoeling. Het gaat goed komen hebben ze ons beloofd.

Een paar weken geleden was het weer Carnaval. De tijd van het jaar dat we een Bonairiaan echt zien bewegen. Alles wordt weer uit de kast gehaald. Kosten nog moeite wordt gespaard, maar dan hebben we ook wat.
Dit jaar was de muziek erg nadrukkelijk aanwezig, maar daar scheen bijna niemand last van te hebben.
Wij hebben genoten van het mooie weer, de optocht, de uitbundigheid van de mensen, de drank en het eten op de vuist. Niets geen glazen, die zijn verboden tijdens de optocht of borden en bestek. Wel lastig om dan een grote hamburger speciaal te eten. Gelukkig is er dan nog een douche en wasmachine na afloop.

Zo ook is er momenteel een echte kermis op het eiland. Denken jullie wellicht “is dat nou zo bijzonder?”. Ja hoor, hier wel, want de laatste is alweer 15 jaar geleden.
Alles moet van buitenaf verscheept worden richting Bonaire, in dit geval vanuit Venezuela en dat kost veel moeite en geld. Het spektakel blijft dan ook maar liefst 4 weken staan hier.

2 Maart was voor Marga een bijzondere dag. “SARA”.
Een gedeelte van de familie was speciaal voor haar naar Bonaire gekomen. Het andere gedeelte heeft speciaal voor haar hun vakantie verschoven.
Het was al met al een speciale en mooie dag.
Hierbij een kleine opsomming van deze dag.
Volgens gebruik op donderdagavond al SARA’s geplaatst en versiering.
De dag zelf begon om 8.00 uur met twee dames in ”oude” stijl.
Na een foto van de ontbrekende familie en een traantje was het tijd voor cadeautjes.
Aansluitend ontbijt met…. Cadeautjes.
Hierna een workshop voor de mannen en een andere workshop voor de vrouwen.
Marga had bedacht dat het leuk zou zijn om voor iedereen een cadeau te hebben.
Dus de mannen gingen naar een workshop sierraden maken en de vrouwen naar een workshop portret schilderen.
De mannen kregen de opdracht: Maak een sierraad voor je vrouw.
De vrouwen kregen als opdracht: Schilder het portret van je man.
Het was een ongelofelijke mooie dag met een schitterend eindresultaat kan ik jullie zeggen.
Om 16.00 uur was er champagne en de overhandiging van ieders eigen gemaakte cadeau.
Dit was voor iedereen een emotioneel moment, dus de knuffels en zoenen kwamen rijkelijk voorbij.
Na afloop hebben we heerlijk gegeten. Het eten was speciaal, het lievelingskostje van Marga. Boerenkool met worst en spek.
Langs deze weg willen we iedereen nogmaals hartelijk danken voor alle lieve kaartjes,
e-mails, telefoontjes, cadeautjes en aandacht. Jullie allemaal hebben gezorgd dat dit een onvergetelijke dag is geworden waarvoor onze hartelijke dank.
Wij willen jullie dan ook de foto’s niet onthouden.
Foto’s zeggen vaak zoveel meer.
Nogmaals dank.

Vanaf hier waar de maan, die wij liefkozend ook wel Gerrit noemen, vol is en de sterren staan te vonkelen, denken wij ook aan jullie.

Liefs vanaf een heerlijk Bonaire
Liefs van Herman en Marga.

• 11 Maart 2012 - 19:00

Annelies:

geweldig en beetje jaloersmakend !
    erg leuk ,om te zien aleemaal

geniet nog samen

dikke kus Annelies

• 11 Maart 2012 - 21:16

Paul En Annie:

Rare leu!!!!!!!!!!!!
    Rare leu ,leuke leu???????
    Of was het nu Twentse leu,leuke leu????
    Of leu oet Twente ,leuke leu????
    Ik weet het even niet meer.
    Hoe dan ook,op Bonaire is het gewoon leuk,errug leuk!!!!!!!!
    We hebben geweldig fijne herinneringen aan de verjaardag van Marga.
    lieve groeten van ons.

• 11 Maart 2012 - 23:38

Ewoud En Hanneke:

Hallo,nog gefeliciteerd Marga.En wat een leuk idee dat de mannen een sieraad moesten maken en de vrouwen hun man schilderen,echt heel erg leuk,zo te zien heb je een leuke dag gehad.
    Tja met betrekking op de wegen,hier op sxm zijn ze ook op veel plaatsen bezig,eind afgelopen jaar is hier een weg zo'n 4 maanden afgesloten geweest en de omleiding was een grote ramp,dus het was hier een en al file,tja zo gaat dat hier op de eilanden.

Grtjs Ewoud,Hanneke en Floortje

• 12 Maart 2012 - 09:59

Willeke En Henry:

Bedankt dat jullie ons door de fotosessie hebt laten meegenieten.
    Marga kan met een tevreden gevoel terugdenken aan deze mijlpaal in haar leven.

Groet,
    Willeke en Henry

• 12 Maart 2012 - 10:38

Leo En Riet Katier:

Bedank voor de foto,s van SARA ten Hagen.Het is ons duidelijk het nederlandse team oet hoksebarge hebben het naar hun zin gehad.En aan de borrel heeft het niet gelegen Heel veel groetjes geniet van het tweede leven.

Grietjes Riet en Leo

• 13 Maart 2012 - 13:39

Heny:

Marga nog gefeliciteerd met je 50ste verjaardag.
    Leuke foto's zo kunnen wij ook van het kleurrijke carnaval genieten.
    En zo te zien ook een leuke verjaardag.
    Tot horens gr Henny

• 13 Maart 2012 - 19:41

San:

Geweldige foto's!! Beetje kalm aan met de drank he ouders en ooms en tantes hahah.

GENIET!!

Liefs uit NL

• 15 Maart 2012 - 08:05

Jose Ten Brinke:

Hoi,

Marga nog van harte gefeliciteerd met je verjaarsdag, ik zie dat het wel een leuk feest is geweest, vooral de mooie sara's, de echte en de poppen, schitterend en dan die mooie portretten van de mannen, ze lijken ook nog, mooi gedaan dames.
    Groetjes uit Enschede

• 23 Maart 2012 - 13:58

Aart:

De hartjes doen het "goed" , links van SARA!!